-چه احاديثي از پيامبر(ص) و معصومين (ع) راجع به آداب قضا وارد شده است؟(0)
-آيا الزام كفار مكه به ترك شرك و بتپرستي در سوره توبه، خلاف آزادي و دموكراسي نيست؟(0)
-چرا امامان ما نتوانستند مانند پيامبر((صلي الله عليه وآله)) دستورات و احكام دين اسلام را پياده كنند و به افراد غاصب مجال دادند تا بر سرنوشت مسلمين مسلّط شده و احكام و تعاليم قرآن را دستخوش اغراض و اميال خويش قرار دهند؟
(0)
-اگر سرچشمه قدرت، اراده ملت است، پس چرا امام علي در يكي از نامههاي خود (نامه ششم، وقعه صفين) گزينش رئيس دولت را وظيفه مهاجر و انصار ميداند؟(0)
-نگرش اسلام به حفظ استقلال سياسي امت مسلمان چگونه است؟(0)
-از ديدگاه اسلام چه لزومي در استقلال مالي و سياسي قضات وجود دارد؟(0)
-اگر اصحاب شورا به توافق كامل نرسند و با هم اختلاف داشته باشند در اين صورت راه علاج چيست؟(0)
-چرا در اسلام روي مساله «انتخاب اصلح» تاكيد فراواني شده است؟(0)
-چرا ملل غربي پيشرفته تر از ملل مسلمان هستند؟
(0)
-آيا اگر مردم با رعايت تمام ضوابط اسلامي، دست به تشكيل حكومت اسلامي زدند، فقيه ميتواند از امضاء و تنفيذ آن خودداري كند؟(0)
-چه احاديثي از پيامبر(ص) و معصومين (ع) راجع به آداب قضا وارد شده است؟(0)
-آيا الزام كفار مكه به ترك شرك و بتپرستي در سوره توبه، خلاف آزادي و دموكراسي نيست؟(0)
-چرا امامان ما نتوانستند مانند پيامبر((صلي الله عليه وآله)) دستورات و احكام دين اسلام را پياده كنند و به افراد غاصب مجال دادند تا بر سرنوشت مسلمين مسلّط شده و احكام و تعاليم قرآن را دستخوش اغراض و اميال خويش قرار دهند؟
(0)
-اگر سرچشمه قدرت، اراده ملت است، پس چرا امام علي در يكي از نامههاي خود (نامه ششم، وقعه صفين) گزينش رئيس دولت را وظيفه مهاجر و انصار ميداند؟(0)
-نگرش اسلام به حفظ استقلال سياسي امت مسلمان چگونه است؟(0)
-از ديدگاه اسلام چه لزومي در استقلال مالي و سياسي قضات وجود دارد؟(0)
-اگر اصحاب شورا به توافق كامل نرسند و با هم اختلاف داشته باشند در اين صورت راه علاج چيست؟(0)
-چرا در اسلام روي مساله «انتخاب اصلح» تاكيد فراواني شده است؟(0)
-چرا ملل غربي پيشرفته تر از ملل مسلمان هستند؟
(0)
-آيا اگر مردم با رعايت تمام ضوابط اسلامي، دست به تشكيل حكومت اسلامي زدند، فقيه ميتواند از امضاء و تنفيذ آن خودداري كند؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:45712 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:17

علت عدم رابطه ايران با آمريكا چيست؟
بعضي تصور مي كنند هر وقت كه ما اراده كنيم مي شود رابطه سالم و دوستانه با آمريكا داشت، در حالي كه آمريكا براي برقراري رابطه با ايران سه شرط قرار داده است: 1- عدم حمايت ايران از تروريسم، 2- عدم تكثير و توليد صلاح هاي كشتارجمعي، 3- موافقت ايران از صلح خاورميانه و به رسميت شناختن اسرائيل. منظور از شرط اول عدم حمايت ايران از مسلمين مظلوم جهان (از جمله لبنان، بوسني، كشمير و فلسطين) است. آمريكا آنها را رسماً تروريست مي داند و هرگونه حمايت آنان را به عنوان حمايت از تروريسم معرفي مي كند. مراد از شرط دوم، قرار دادن ايران تحت كنترل تسليحاتي ابرقدرت ها است و اين در حالي است كه خودشان مي دانند ايران با تكثير سلاح هاي كشتار جمعي مخالف است و آنان در واقع خواهان ابرقدرتي نظامي اسرائيل در منطقه اند و خود آمريكا روز به روز بر تجهيز و تقويت قدرت اتمي و هسته اي آن رژيم مي افزايد. منظور از شرط سوم عدول از شعار حمايت از انقلاب و نهضت فلسطين است. آنها مي گويند نه تنها ايران در عمل بايد با سازش امثال عرفات مخالفت نكند، بلكه بايد از روند صلح تحميلي خاورميانه حمايت كند، تا بدينوسيله امنيت اسرائيل غاصب تأمين شود و بتواند گام هاي توسعه طلبانه بعدي را بردارد. حال آيا با پذيرفتن اين شرايط چيزي از هويت، عزت، انسانيت و مسلماني ملت ايران باقي خواهد ماند؟! آيا ما صدها هزار شهيد، جانباز و اسير داده ايم تا وضعمان از سابق بدتر شود؟ داشتن رابطه با آمريكا چه چيز به ملت ايران مي دهد كه ارزش پرداخت چنين هزينه اي را داشته باشد؟ اين كه هر روز يكي از مسؤولان آمريكايي ادعاي دوستي و رابطه با ايران را مطرح مي كنند، اين عمل اجراي يك جنگ تبليغاتي است. اگر در اثر اين هجوم تبليغي، ملت ايران اغفال و مصمم براي رابطه با آمريكا گردند؛ مسلماً دولت و دولتمردان نيز تحت فشار مردم قرار خواهند گرفت. آن زمان است كه آمريكا ميتواند بر سر ميز مذاكره ايران را به راحتي تحت فشار قرار دهد و شروط و خواسته هاي خود را تحميل كند. در نتيجه ابهت ايران شكسته شده و نتايج و ثمرات انقلاب به راحتي از بين خواهد رفت.

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.